Amenzile ca in Europa, drumurile ca in Moldova. Republic of

drumuri-moldovaNu sunt un mare impatimit al pietei automobilistice sau a tot ce tine de lumea automobilelor. Singura mea tangenta cu acest capitol sunt cursele de Formula1 pe care le urmaream cu sufletul la gura. An de an. Cursa de cursa. Pana in 2009… Dar acest fapt nu inseamna ca nu procesez unele chestii simple sau clare oricui. In fine.

Cand merg acasa calatoresc cu trenul. E mijlocul meu de transport preferat si in plus, nu este chiar foarte obositor. Din Iasi merg pana la Balti cu o rutiera (maxi-taxi). Fac 30 de km pana la Sculeni, apoi… nu stiu cati, dar kilometri infernali pana la Balti. Spun asta pentru ca traseul Iasi-Balti este traseul perfect pt a face comparatia dintre drumurile din Romania si cele din Moldova. Cele din Romania bune, cat mai aproape de standartele UE, astfel incat adormi de placere, pe cand cele de la noi… esti zdruncinat de parca ai merge cu tractorul! Un drum care pe harta e mentionat ca drum national, este cu mult sub drumurile judetene din Romania, chiar cu foarte mult!

Poate ca indignarea nu mi-ar fi atat de mare, dar cand ma uit la amenzile introduse de la 31 mai 2009, nu pot sa nu imi exprim nemultumirea! Dupa ce iti distrugi masina pe niste drumuri de care numai la noi intalnesti, mai trebuie sa platesti o groaza de bani pentru incalcarile rutiere. Parerea mea este ca in momentul in care statul asigura drumuri de calitate (vova in 2001 o promis asa ceva) , poti sa ceri si bani buni de la oameni, nu?

Aceeasi chestie este si pana a ajunge la punctul vamal Leuseni. Un drum mentionat pe harta ac drum european, arata mai rau decat drumurile de la mine din sat!

La capitolul drumuri sunt foarte drastic. Recent, in sat au fost renovate acteva drumuri, dar din buget au fost stoarse sume imense comparativ cu calitatea si costul in sine al lucrarilor. Iar oamenilor li se spune ca am facut aia, am facut ailalta…

De ce ne permitem sa toleram aceste situatii?

P.S. http://www.piataauto.md/page.php?l=1&page=amenzi-rutiere

9 Responses to Amenzile ca in Europa, drumurile ca in Moldova. Republic of

  1. Jenika says:

    Ufff….vorbeste un moldovean student in Romania…se simte, parca toti ati fi facuti de o mama. 🙂
    Ioane, no offence, a fost doar o remarca, si un motiv pentru care eu nu vreau sa merg la studii in Romania. 🙂

    • Dymitryos says:

      no offence, stai linistita. dar merg si io o data la cateva luni acasa si atunci am surprize neplacute sa aflu tot felu de stiri de acest gen. DAR, din moment ce vrei sa intri in europa, intra cu drumurile, apoi cu amenzile. ar fi aceeasi chestie cum era cu colectivizarea. luau de la oameni ceea ce le-a mai ramas. asa se va ajunge si acum.

  2. victor says:

    Ai dreptate…Nici eu nu urmaresc formula 1 incepand cu acest an, nici eu nu ma prea pricep la masini, si cred si eu ca drumurile in Moldova, mai ales in unele regiuni sunt incredibil de proaste…
    PS.cum ai pus sondaj pe blog?

    • Dymitryos says:

      da, dar am vazut ca o fo lume care o votat ca drumurile is bune! desigur, ironic…

      p.s. la insert (video, imagini si de astea, este si poll)

  3. gindulmeu says:

    Despre hobyurile unor persoane privind pictarea drumurilor

    http://gindulmeu.wordpress.com/2009/04/26/drumurile-noastre/

  4. ludmilag says:

    Eu cred ca greseala e ca se repara de cele mai multe ori doar “cosmetic”… Off, Republic… Drumurile noastre o adevarata “Aventura Parc”…

  5. Ba , dar ce drum !

  6. Kelvin26 says:

    Optical answer sheets usually have a set of blank ovals or boxes that correspond to each question, usually on separate sheets of paper. ,

Leave a Reply

