Sheriff nu reprezinta Moldova. Deloc.

sheriffMarti seara, pe la 11:35, se consumase actul 1 al aventurii fotbalistice transnistrene in competitia bogatilor: Champions League. Si profesionalistilor. Pe la ora aia consemnam trist infrangerea Timisoarei in fata nemtilor de la Stuttgart si alergam rapid sa vad si rezultatul pseudo-co-nationalilor nostri in aceasta competitie europeana. Era 0:2 si lucrurile reveneau la normalitate dupa 2 saptamani de intrebari si necunoscute…

Acu un an, Platini vine cu un program nou pentru echipele de club. Unul care avea sa schimbe un pic cursul de pana atunci al cupelor europene. Are loc decesul fostei Cupa UEFA Intertoto, se stinge si Cupa UEFA, iar in locul acestora, apare o competitie Champions League mult mai solida, cu echipe mult mai tari si mai profesionaliste si o competitie Europa League, care da sanse si “celorlalte”. Sistemul lui Platini nu parea ca aduce nimic nou, dar asta pana acum 2 luni, cand incep meciurile europene si cand incep polemicile si dezbaterile asupra programului oficialului francez. Nu vin sa alimentez sau sa combat aceste scandaluri, cert este ca gratie noului sistem, intreaga Europa a avut ocazia sa afle ca la Tiraspol vin grecii de la Olympiaqos sa se bata cu campioana tarii de 9 ani incoace.

sheriff-olympiakosNu sunt mandru deloc ca Republica Moldova a ajuns in aceasta situatie. Vorbesc de faptul ca o echipa condusa de un clan mafiot castiga de 9 ani incoace un campionat foarte slab, ajunge in cupele europene unde de 8 ani de zile am iesit spalati cu ou si cu otet dupa infrangerile rusinoase suferite de aceeasi “eroi”. Sheriff este o echipa care distruge atat fotbalul in general, cat si nivelul si valoarea Diviziei noastre Nationale. Spun asta prin prisma jucatorilor de acolo (majoritatea rusi, belorusi si multi africani sau sud-americani), care sunt de valoare contestabila si care depasesc numeric cu muuult numarul jucatorilor moldoveni (campioana tarii cati jucatori da la Nationala?). Iar acum au ajuns in Europa. Gratie norocului din finalul meciului cu cehii.

Sheriff nu imi aduce mandrie. Onoare. Nu imi provoaca satisfactie sau patriotism. Pentru ca in ochii lumii ei vor fi mereu “rusii aia”, iar pentru mine o masinarie de distrus talente, o jucarie in mainile unui clan mafiot, o marioneta pana la urma. Sheriff face publicitate Transnistriei si Rusiei, protectoarea acesteia. Da! Pana si site-ul il au in rusa, asta in conditiile in care participa din partea Moldovei! Sheriff reprezinta Transnistria, ceea ce inseamna ca ei nu platesc nici un impozit Moldovei, ceea ce inseamna ca noi, sustinand echipa si pe cei care o sustin, nu facem decat sa fim de acord cu diferendul transnistrean! Noi, ca cetateni ai Moldovei, mergem la ei la meciuri, platim pentru seminte si bilete, iar banii aia merg in republica din halucinatiile lui Smirnov!

Moldova fara Sheriff nu se pierde. In schimb, Sheriff-ul fara Moldova nu inseamna nimic, iar prin asta ma refer la NE-participarea in cupele europene (daca ar evolua pt campionatul rusesc, Sheriff nu ar rezista mult!), ma refer la NON-publicitate, ma refer la NON-promovare a non-valorilor sportive, culturale, lingvistice si politice de acolo. Noroc ca punctele de la UEFA intra in contul nostru…

Sheriff nu reprezinta Moldova! Tinem sa strigam sus si tare ca suntem mandri de ei si mergem la meciurile lor?

46 Responses to Sheriff nu reprezinta Moldova. Deloc.

  1. sandu says:

    Bravo. Ma bucur ca mai sunt oameni care gandesc. Ma refer la fotbal, unde toata lumea este zombata. Si totusi ar fi si unele laturi pozitive in calificarea Sheriffului. Ai spus de una – puncte in contul Moldovei. Alta – echipele ce vin se cazeaza la Chisinau – creste interesul oamenilor fata de fotbal. Europa are sansa sa vada anomaliile din Moldova: am stat 5 minute in vama transnistreana – cea mai mare prostie care poate sa existe. Inca una – Europenii jucand cu Sheriff se intereseaza automat de tot fotbalul moldovenesc, de alte echipe, de jucatori. Sunt si laturi pozitive, numai ca, cum ai scris si tu, e rusinos pt noi.

    • Dymitryos says:

      Sandu,
      ma simt onorat, mandru si in acelasi timp fericit ca ai avut timp pentru un raspuns la acest articol, unul pe care de altfel, numai un om cu suflet si fibra de jurnalist sportiv putea sa il inteleaga.

      Da, ai dreptate cu completarile tale. Oamenii care vin la noi vor sa afle despre fotbalul de aici, care nu e reprezentat numai de Sheriff, majoritatea fiind echipe dintre Prut si Nistru si care dau valorile moldovenesti autohtone, pentru ca cand are loc convocarea lotului nationalei, fiecare redactie de sport se intereseaza cati jucatori da campioana si cati restul echipelor, inclusiv stranierii. La noi campioana nu prea da nimic. Si asta doare. O echipa majoritar ruseasca sa reprezinte Moldova: automat europenii cred despre noi a fi ai Rusiei, cred ca toti suntem rusi.

      In rest, grecii de la Olympiaqos ar trebui sa reprezinte un model pentru noi. Trebuie sa invatam din greselile personale, dar mai bine invatam din greselile altora, din greselile lui Platini. Pentru ca daca nu avea el programul sau, nu veneau grecii sa ne invete fotbal, nimeream iar cu niste cehi pe care i-au eliminat tiraspolenii, niste kazahi sau letoni, de la care mare lucru nu luam!

      • sandu says:

        Mersi pt apreciere. Urmaresc blogul tau, dar nu prea ma dau cu pararea la celelalte domenii. Imi place sa vorbesc despre fotbal, desi ma intereseaza si celelalte domenii. Bafta la facultate, am inteles ca esti student

  2. Napocel says:

    Așa e! M-am râcâit la cuțite cu unul de pe facebook; râcâială-n urmaa căreia tipul m-a și eject-at din lista de prieteni. El se dădea mare român, se supăra când scriam “așa zisa R.M”. Când am văzut cu câtă mândrie și-a postat pe fecbook fotografiile din Tiraspol apăi i-am scris așa pe scurt: “-Apăi dragule io român ardelean de la Cluj ce nu vorbește maghiara nu mergeam la Tiraspol să le fac vânzare și să vorbesc rusa!” la care el m-a și șters din lista Facebook. 😀 are și blog “românul”: http://mihaibologan.wordpress.com/
    😀

    • Dymitryos says:

      Napocel,
      asa se intampla in cele mai multe dintre cazuri cu oamenii frustrati. Si deloc inteligenti. Pentru ca daca cat de cat era inteligent, te pastra in lista sa de “prieteni”, fara a demonstra prea mare iubire fata de tine. Un om intelept cantareste si pozitia “dusmanului”, si cea a aliatilor. Un om ratat cedeaza in fata esecurilor, problemelor si conflictelor carora nu le poate face fata. Acum nu zic ca Mihai este un ratat, dar din moment ce a cedat unui dialog direct si civilizat (urmarisem discutia pe facebook), nu poate fi altceva! In rest, jos palaria!

  3. Napocel says:

    Acum i-am scris un comentariu pe blog. Să vedem de-l va șterge. 😀

  4. Napocel says:

    De fapt mai multe; he he he. 😀

  5. Napocel says:

    Merci; te-am trecut blogroll-ul meu.

    • Dymitryos says:

      Hm, mersi tie! Eu sunt cel onorat cu prezenta ta pe blogul meu, mai ales ca e o placere sa citesti comentariile tale, iar de acum va fi o placere sa citesc articolele tale pe blogul tau!

      p.s. In zilele de toamna trebuie sa savuram impreuna o bere. 🙂 Sau un suc. 😉

  6. Napocel says:

    He he… Fratele Mihai a lui Bologan mi-a interzis accesul pe blog. Apăi să șâie sănătos. io, cu alt nick nu intru.

  7. irka2stardust says:

    Da’ eu nu pot accesa blogu’ lu’ Năpocel – nu e link 😀
    Iată.. deci, Ion, ştii că nu mă dau în vânt după fotbal, da’ articolul l-am citit 😀

    Normal că sunt de acord cu tine (chiar dacă în ale fotbalului sunt ZERO absolut :D). Deci, la chestiile cu Transnistria şi Smirnov mă refer. Mă uitam pe FB cum oamenii urmărec meciul şi fac comentarii stupide… dacă e să fiu sinceră, atunci nu-mi venea să cred…

    Dom’ năpocel, ţin să vă informez că respectiul Mihai Bologan, am eu impresia, se ţine recent numai de certuri şi de “curăţirea listei FB” 😀 săptămâna (trecută?) a avut un mare conflict cu http://soacramica.ladyclub.md/?p=4016 , ceea ce a generat mari dispute în lumea twitterului şi a blogurilor 😀

    Nu ştiam prea multe de dumnealui, acum însă ştiu doar de rău :))
    Anyhow, cum a zis marele Oscar Wilde: “I’m very famous lately, ALL the people are talking about me! But, you know, the worse thing except to be talked about is… NOT being talked about!” :)) cred că domnu’ profesor vrea să-şi asigure un trafic turbat pe blog 😀 chiar şi voi aţi contribuit la asta acum 😉

    • Dymitryos says:

      Irka, 🙂
      nu ma mira faptul ca fotbalul si personalitatea ta sunt 2 lucruri cam paralele… dar, sa stii ca lumea sportiva se bucura de jurnaliste cu litera mare, deci domnisoarele nu trebuie lichidate niciodata din lista asta a sportului… Dar, cum spuneam si intr-un comentariu de-al tau (imi pare), as fi foarte curios sa vad un articol scris de tine pe aceasta tema! 🙂

      In ceea ce priveste domnul Bologan… are o prietena de a mea o vorba: “Mare e gradina Domnului si multi nebuni au sarit gardul cand era poarta deschisa…” :). Nu are rost sa va consumati timpul cu anonimi. Voi aveti mai multe de spus.

  8. Napocel says:

    irka2stardust spus,

    22/08/2009 la 00:42

    Am observat și eu că nu-ntodeauna pot accesa diferite bloguri don wordpress. Aseară la mine mergea și au fost și comentarii. mai-ncearcă; te aștept. 🙂

  9. Napocel says:

    irka2stardust spus,

    22/08/2009 la 00:42

    1. Încearcă așa: http://napobloghia.wordpress.com/

    3. Ha ha ha ha; păi am avut niște frecușuri moamăăă cu ne’a Bolgogan de numa’. Au-nceput pe Facebok; măcel ce mai. 😀

    • Dymitryos says:

      Nu are rost sa va consumati timpul cu anonimi. Voi aveti mai multe de spus. Merita atat de mult bologan promovarea asta? 🙂

      Acum merge blogul?

  10. Napocel says:

    irka2stardust spus,

    22/08/2009 la 00:42

    Ce ciudat; acum nu-ți pot eu accesa blogul. 😦

  11. irka2stardust says:

    perfect, acuşi vedem ce scrii 😀
    al meu e: http://www.irka2stardust.wordpress.com 😀

  12. Napocel says:

    irka2stardust spus,

    22/08/2009 la 07:33

    Acum te inserez-n blogroll. 🙂

  13. Napocel says:

    irka2stardust spus,

    22/08/2009 la 07:33

    Uraa! Acum am reușit să-l accesez. 🙂
    Merci pentru atenție. 🙂

    • Dymitryos says:

      Mersi pentru vizite! Pt o clipa m-am simtit o gazda care a avut onoare sa gazduiasca dialogul blogo-politic a doi reprezentanti de pe o parte si alta a Prutului!

      • irka2stardust says:

        heh, în curând e posibil dialogul să fie dus de pe aceleaşi părţi ale Prutului 😛

        am intrat la Sociologie la Siciu.. da’ nu şiu ce mă fac.. adică..dacă mă duc.. acum am nevoie de multă informaţie despre Siubuiu şi Un. “lucian Blaga”.. da’ nuş de unde să iau una obiectivăă.. eh…

  14. irka2stardust says:

    of, Doamen, iată ce faci când te grăbeşti: Deci, SIBIU* 😀

  15. Napocel says:

    irka2stardust

    E bestial Sibiul, oameni blânzi, amabili, orașul foarte curat, mâncare foarte bună prin restaurante, foarte foarte cochet, plin de event-uri culturale.

  16. Napocel says:

    irka2stardust spus,

    22/08/2009 la 11:15

    Hai la Cluj atunci. Clujul are una din cele mai vechi universități din Europa și prima din România cu o vechime de aproape 500 de ani.

  17. Napocel says:

    irka2stardust

    Faine și Hermannstadt (Sibiu) și Kalunsenburg (Cluj) și Temesburg (Timișoara. Alege Transilvania. De unde ești?

  18. Dymitryos says:

    Napocel,
    trebuie sa facem tot posibilul sa o aducem la Cluj! 🙂

    Irka,
    Sibiul e un oras de milioane (avand in vedere faptul ca or. Cluj-Napoca e unul de miliarde), capitala culturala europeana din 2007. Universitatea am inteles ca e una buna, asa ca nu ai de ce sa nu vii! O eleva de la mine din sat face liceul acolo si are cuvinte frumoase despre oameni, oras, studii… Nu mai sta pe ganduri!

  19. Napocel says:

    În Klausenburg cu ea! 🙂

  20. Napocel says:

    ‘N extremis, o vom răpi! [:::]

    • Dymitryos says:

      O rapim dara! Dar vezi sa nu afle, sa fie surpriza mai mare! 🙂 O luam din Chisinau, pt ca se vor anula vizele pana atunci si vii si tu in capitala noastra! 🙂

  21. Napocel says:

    Câți români din R.M. vor poposi-n Cetatea Clujului la toamnă? Boboci, mă refer. Dar-n total câți sunt aici (licee și facultăți)?

    • Dymitryos says:

      Sincer, nu stiu. Dar nu trece o saptamana in care sa nu intalnesc basarabeni pe aici, sa aud “vorba dulce de acasa” – cu oase rusificate si sfaramitate. In privinta bobocilor, ma interesez de numarul lor. Regret ca nu a ajuns aici si o prietena de a mea, co-sateanca! Am indreptat-o pe drumul Romaniei, dar 0,10 nu i-au ajuns la medie…

  22. Napocel says:

    Interesant de aflat.

    • irka2stardust says:

      Deci… toată istoria e preaaa lungă pentru a o expune aici.Dacă ar fi scurt pe doi, e aşa:
      De la bun început, nu vroiam să aplic în România. Dar mă “mâna” toată lumea şi am zis că aplic, pentru orice eventualitate, în caz că nu intru aici, POAtE intru în Ro, cu toate ă aveam MARI dubii în privinţa faptului că eu aş fi fost acceptată 😉

      Deci, aşa a ieşit că, în ciuda faptului că-mi mâcam coatele de frică că nu intru nici aici, nici acolo, am intrat în ambele părţi şi… culmea e că.. în ambele locuri am intrat după prima prioritate.

      În Ro am aplicat aşa:
      1. Sibiu, Lucian Blaga
      2. Cluj, Babeş Bolya
      3. Bucureşti, Un. din Bucureşti

      Acum îmi doresc să fi aplicat în primul rând în Cluj, dar.. ar fi păcat să regret ceva atât timp cât doar vreo 10% din cunoscuţii mei care au aplicat au fost primiţi în Ro…

      oricum.. ştiu că e un oraş frumos, şi Clujul îmi place, though nu am fost niciodată acolo 😀 Da’ nu mă puteţi fura în Cluj (din păcate ;)) ), pentru că m-au acceptat în Sibiu 😛

      Da’ sper să ajung cumva pe acolo, dac voi învăţa în Romania…

      Acum am nevoie de cât mai multă informaţie despre Sibiu.. ar fi perfect să aflu ceva despre profii de la L. Blaga, despre cămine, despre cât costă viaţa de student.. adică.. câţi bani i-ar trebui, pe lângă bursă, unui “average student” în Sibiu..

      of, cred că aş mai avea o duzină de întrebări, da’ la moment nu găsesc nimic mai mult 😀

  23. Dymitryos says:

    Hm… o adresa de mess… 🙂 Vad ca blogul meu tinde sa devina o platforma de comunicare…

  24. Napocel says:

    =))))

    irka2stardust
    după un an de studii te poți transfera-n Cetatea Clujului. ‘N multe privințe e mai cool decât Sibiul (TIFF, cele mai multe manifestări cu și despre RM, una din cele mai vechi universități europene, etc., etc.).

  25. Napocel says:

    Dymitryos spus,

    22/08/2009 la 21:27

    Da măi; n-avem mees’ul fetei.

  26. Napocel says:

    irka2stardust spus,

    22/08/2009 la 21:21

    Dă-mi o adresă de mess și te pun-n legătură cu mulți români din așa zisa R.M. care-ți vor spune despre chirii, despre tot. În general viața de student e scumpă atât la Hermanstadt cât și la Klaunseburg. Aici la un apartament mic cu 2 camere (40-50 metri pătrați) chiriile variază-ntre 200-300 euro la care se adaugă cheltuielile utilităților.

  27. Napocel says:

    irka2stardust spus

    Ei na; nu cred că n-ai găs’t-n ditamai ‘netul informații despre universitate și prof’i.

  28. Napocel says:

    irka2stardust

    Ori, roagă-l pe Dymitryos să te pună-n temă.

  29. Napocel says:

    Dymitryos
    Te-am găst pe Facebook. Ți-am trimis-nvitație.

  30. irka2stardust says:

    Năpocel, dă în căutare Irina Bruma 😉 şi deja te-ai pricepe cine-s după prietenii în comun, cred eo 😉

Leave a Reply

