Istorie sau despre cum te sufoci lent

Mainile-mi aspre alearga pe vasele nespalate de la pranz. Buretele aluneca pe caserolele din pachetele de acasa ale colegilor. Apa robinetului cade seaca in miezul unei ore tarzii. In camera vecina, la aragaz, vreo 3-4 isi fac de cap. La scurt timp se lasa tradati de comportament si imi dau sema ce reprezinta. Vine unu’:
– Esti din Ro?
– Nu.
– Md? Privind cu o inseninare pe frunte.
– Da.
– Serios? Ochii i se fac mari. Nu ma crede. Danu? (un fel de serios, prescurtare, cu radacini prin rusa).
– Ce vrei sa fac sa ma crezi? Am lasat-o cu o fraza cu iz de dialect regionalistic de prin partile de pe unde ma scapase barza. A fost suficient, parola de acces.
– Inseamna ca esti de-al nostru?
– What??
– …
– Nu sunt de-al nimanui. Sunt de-al meu.
Dar se pare ca imi facusem iluzii pustii.
– Si… cum de vorbesti asa? Asa curat… romaneste? Am ignorant aroma de ironie si m-am prefacut pe o clipa ca nu l-am auzit, dar printre urechile astupate parca au patruns niste fraze sparte cu iz de prostie: “ca noi…”
Asa cum? Asa romaneste cum?
– Pai…
– Asa am vorbit de cand m-am nascut si asa vorbesc si acum. Altfel cum? Sa ii dau pe franceza sau cum?!
Ladna… (un fel de ok rusesc). Ziceam si eu asa… pt ca romanii se leaga de noi ca moldoveni ca una ca alta. “What?” Tu cum? [referire la discriminare si facultate].
– Bine. Prima nu exista, a doua imi da sens existentei.
Dupa ce se mira ca nu am fost discriminat ever, trecuse pe alte faze. Buretele meu cu spuma aluneca pe vasele inca nerabdatoare de lucire.
– Si… de ce nu vii cu noi?
– What??
– Pai eu stau cu moldoveni, suntem mai multi…
– Tragerea la sorti a stabilit sa stau cu romani. In Cluj is sute de moldoveni, de unde vrei sa stau, sa ii stiu sau sa fiu cu toti?
Si ca sa nu ma ascund dupa ganduri cu suflete lase… asa am vrut sa stau si punct

Acu doua zile am urcat cu altii 2. Cred ca la fel… generatia 600 sau generatia 1000, care la o saptamana incep sa faca legea. Uneori ti se face rusine si iti vine sa te scufunzi in podeaua liftului.

Bobocism crud cu tenta de incultura.

4 Responses to Istorie sau despre cum te sufoci lent

  1. Marmeladnii says:

    NeaGoe, este o inregistrare de la o intrunire GIB. Dupa cum vei vedea, este vorba despre lupta pentru ciolan…
    http://dl.transfer.ro/Transfer_ro-6833bbbdfe4.zip
    Enjoy!
    😉

  2. tureancosmin says:

    pfff… ionut sa traiesti… romania te primeste cu bratele deschise aici… la tine acasa, la grigore (vieru) acasa, acasa la toti romanii. Continua tot asa si mia treci si pe la mine pe blog. Salut. Geographu

  3. Radu says:

    interesant…..

Leave a Reply

