Bună seara, Bucureşti!

Nu am trecut pe aici de foarte multe ori, dar de fiecare dată când vin mă prefac că nu îmi place aerul – mândria din Ardeal şi-a lăsat amprente profunde în gândirea şi viziunea unui om dornic de calm, frumos şi cultură. Trec prin gară cu paşii unui călător grăbit, îngândurat; acum vreo 2 ani am dormit pe aici, ascuns sub aripile poliţiei. Lume, aglomeraţie, haos şi stropi de ploaie. În Buşteni ninge.

Călătoria cu metroul îmi aminteşte de atentatele de la Londra şi de la Madrid. Ghidul ne povesteşte despre cum a fost cândva să sară de pe şine un vagon: un şarpe vechi şi obosit să-şi ia zborul de pe urmele-i rătăcite în subteran… Aţi văzut “Anaconda”? “Mă bate stresul” la fiecare pas. Neliniştea se ascunde în fiecare gând. Câini vagabonzi, sărmani şi reci, salută străinii prin lătrat de avertizare (mi-au amintit de Chirtoacă). Străzi întunecoase şi umede, cămine în reparaţie, cer livid şi trist. Mă oblig să cred că acest oraş nu îmi place. Nu ştiu când sau de ce îmi va intra în suflet, dar amprenta anilor, emoţiile şi lipsa posibilităţilor de a-i descoperi adevărata valoare mă feresc de a descoperi tainele unei urbe care se vrea a fi capitala unui stat membru UE.

Ploaie, nelinişte şi calm. Sau linişte şi zbucium. Mi-e dor de munte, mi-e dor de mare. Mi-e dor să visez şi să nu mă trezească nimeni sau nimic. Mi-e frică de coşmaruri. De emoţii, nu o să dorm. Unele lucruri contează cu adevărat.

Bună seara Bucureşti. Bine ne-am regăsit…

p.s. Am călătorit cu vreo 20 de gay în tren. Nu am nimic împotriva orientării lor sexuale, dar când încep să şi-o manifeste în public, mi-e scârbă. După miezul nopţii am aflat că e concurs de mister gay europe la Poiana Braşov. Unde eşti tu, Pământ Românesc al lui Ştefan şi Vlad Ţepeş?!

p.p.s. Oraşul ăsta are de toate şi nu are nimic…

One Response to Bună seara, Bucureşti!

  1. Marinik says:

    Interesanta aventura ai avut mai vulpoiule! 😀

Leave a Reply

