despre fericire, vise și zâmbetul de copil

Trăim deseori clipe în care ne vine să urlăm de bucurie când conștientizăm că visele noastre au devenit realitate, cu toate că în adâncul sufletului nu avem deplina convingere că anume acelea sunt visele noastre și că ele reprezintă în totalitate ceea ce ne-am dorit. Dar suntem fericiți și fericirea ne înneacă atât de adânc emoțiile încât ne e frică să nu dispară, încât ne e frică că acea realitate a viselor îndeplinite nu e decât un vis. Un mit.

Cu toții spunem că bucuria și fericirea nu au margini pentru că nimeni nu le-a văzut vreodată, iar asta îmi amintește de orizont și de dorința mea nestăvilită din copilărie de a ajunge după. Cu toții ne dorim să ajungem după. Am cunoscut foarte puțini oameni care să se bucure de moment, marea majoritate a celor pe care i-am întâlnit își doresc să ajungă în viitor ori să dea filele înapoi, uitând că nimeni nu poate face asta, uitând că nu au puterea respectivă, dar au puteri infinite de a trăi în prezent. De a-l explora la maxim.

Consider că bucuria poate fi măsurată. În bucurii mai mici, care mai apoi formează bucuriile mai mari, în bucurii scurte, care devin mai apoi mai lungi, în bucurii vesele sau în bucurii triste. Nu trebuie să judecăm momentele care nu ne-au adus ceea ce ne-am dorit pentru că pur și simplu nu au venit atunci când ne-am dorit. Să ținem cu dinții de fericire și să nu o lăsăm să ne scape pentru lucruri pe care hoții le sapă și le fură. Să fim recunoscători pentru că primim ceea de ce avem nevoie mai des decât ceea ce vrem. Și să fim recunoscători că avem dreptul să ne alegem momentele care să ne facă fericiți cu prețul faptului că nu avem dreptul să ne plângem că ne-au furat alții fericirea. Fericirea nu se fură: e ceva ce ai și de care, dacă nu ai grijă, nu o mai ai.

Eu consider unitatea de măsură a bucuriei este zâmbetul de copil pe care atâta timp cât îl păstrăm în noi, nu dispare niciodată. Copilul. Zâmbetul lui. Bucuria.

Leave a Reply

